1. Sopimusosapuolet
Tämän sopimuksen osapuolia ovat palvelun toimittaja Puhtek ja palvelua käyttävä taho (myöhemmin Asiakas).
2. Sopimuksen kohde
Sopimuksen kohteena on Puhtekin Asiakkaalle tarjoamat tietoverkkopalvelut. Asiakas sitoutuu
käyttämään Puhtekin tarjoamia palveluja tässä sopimuksessa mainituin ehdoin.
3. Puhtekin vastuut
Puhtek luovuttaa Asiakkaalle tilauksen yhteydessä asiakastunnuksen ja salasanan, jolla Asiakas
voi kirjautua käyttämään tilaamiaan palveluja. Asiakkaan tilaamat palvelut aktivoidaan ja kaikki
näiden käyttöön tarvittavat tiedot luovutetaan asiakkaalle kun Puhtek on voinut varmistaa, että
tilauksen yhteydessä toimitettu lasku on maksettu.
Puhtekin korvausvelvollisuus häiriöstä, laiminlyönnistä tai muusta Puhtekin omasta toiminnasta
aiheutuneista vahingoista rajoittuu korkeintaan Asiakkaan palvelun kahden kuukauden palvelumaksun
suuruiseen rahamäärään. Välillisiä, varallisuuteen kohdistuvia, ennalta arvaamattomia tai yllättäviä
vahinkoja Puhtek ei korvaa. Vahingonkorvausta on vaadittava Puhtekilta kuukauden kuluessa siitä,
kun vahingonkorvauksen perusteena oleva virhe havaittiin tai se olisi pitänyt havaita.
Puhtek ei vastaa Asiakkaan web-hotellipalvelussa olevasta tietosisällöstä tai tietosisällön toimivuudesta.
Puhtek ei vastaa tietoverkosta tai muualta tulevasta Asiakkaaseen tai Asiakkaan tietojärjestelmiin
ja laitteisiin kohdistuvasta häirinnästä, luvattomasta käytöstä tai näihin rinnastettavasta toiminnasta.
Puhtek ei vastaa virusten tai kolmansien osapuolien toiminnan aiheuttamista häiriöistä tai vahingoista.
Puhtekilla on oikeus tehdä varmuuskopioita palvelimille lähetetyistä tiedoista.
Puhtek on velvollinen ilmoittamaan sähköpostitse tai verkkosivuillaan (www.puhtek.fi) tähän
sopimukseen tulevista muutoksista ja palveluiden hintoihin tulevista muutoksista.
4. Asiakkaan vastuut
Tilauksen yhteydessä asiakkaalle annetaan henkilökohtainen asiakastunnus ja salasana, joiden
avulla Asiakas voi käyttää ostamaansa palvelua. Asiakas on vastuussa asiakastunnuksen ja
salasanan käytöstä ja niiden avulla tapahtuvasta suorasta ja välillisestä toiminnasta. Asiakas
vastaa siitä, etteivät asiakastunnus ja salasana joudu ulkopuolisten käsiin.
Asiakas on velvollinen vastaamaan täysimääräisesti kaikista vahingoista, joita hänen
käyttäjätunnuksellaan on aiheutettu Puhtekille tai kolmansille osapuolille.
Asiakas ei ole oikeutettu luovuttamaan Puhtekilta ostamiaan palveluja kolmansille osapuolille
ilman erillistä lupaa Puhtekilta.
Asiakas käyttää tietoverkkoja omalla vastuullaan ja vastaa omien sähköpostiensa ja tiedostojensa
tietoturvasta sekä varmuuskopioinnista.
Asiakas vastaa omien palvelujensa tietosisällöstä ja sitoutuu noudattamaan tietosisällön osalta
Suomen lakia. Suomen lakien vastaista tietosisältöä ei saa säilyttää tai käyttää Puhtekin palvelimilla.
Palvelimia ei saa käyttää Puhtekin tai kolmansien osapuolien järjestelmiin tunkeutumiseen tai
tunkeutumisen yrittämiseen, IRC:n käyttöön tai massapostituksiin. Asiakas ei saa sijoittaa tai
linkittää kotisivutilaansa laitonta, rasistista, epäsiveellistä tai muuten tuomittavaa materiaalia.
Asiakas ei saa mainostaa Puhtekin palvelimella sijaitsevaa sivustoaan lainvastaisella tavalla
Puhtekin tai muiden verkoista käsin.
Asiakas on täysin vastuussa varmuuskopioinnista, jos Puhtekin omista varmuuskopioista ei löydy
sopivaa varmuuskopiota.
Asiakas on vastuussa käyttämänsä materiaalin käyttöoikeuksista ja näistä johtuvista korvauksista.
Asiakas on vastuussa antamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä väärien tietojen korjaamisen
aiheuttamista kustannuksista.
Asiakas ei saa kohtuuttomasti kuormittaa Puhtekin palvelimia ajamalla raskaita tai viallisia skriptejä
tai muulla toiminnalla. Puhtek varaa oikeuden määrittää mikä on kohtuullinen kuormitus kussakin
tapauksessa. Puhtekilla on oikeus katkaista asiakkaan palvelu mikäli Asiakkaan aiheuttama kuormitus
on kohtuutonta.
Verkkotunnuksen varaamisen yhteydessä Asiakas sitoutuu noudattamaan verkkotunnuksia myöntävien
tahojen sääntöjä ja määräyksiä. Asiakas vastaa viimekädessä itse omasta verkkotunnuksestaan ja sen
käytöstä. Asiakkaan ja Puhtekin välisen asiakassuhteen päätyttyä Asiakas vastaa verkkotunnuksensa
varaamisesta ja uusimisesta itse.
5. Maksut
Asiakas maksaa ostamiensa palveluiden käyttömaksun kulloinkin voimassa olevan hinnaston
mukaisesti. Laskutusjakson asiakas on valinnut tilauslomakkeessa. Laskutus tapahtuu etukäteen.
Asiakassuhde ja palveluiden laskutus alkavat kun tilauksen yhteydessä toimitettu lasku on
maksettu ja tämä on voitu Puhtekin toimesta varmistaa.
Asiakkaan tulee maksaa ostamistaan palveluista lähetetyt laskut eräpäivään mennessä. Mikäli
maksu viivästyy on Puhtekilla oikeus periä lainmukaista viivästyskorkoa.
Mikäli Asiakas ei maksa laskuaan 10 päivän kuluessa eräpäivästä, on Puhtekilla oikeus
katkaista Asiakkaan palvelu. Katkaistun palvelun avaamisesta Puhtek perii voimassa olevan
hinnaston mukaisen maksun. Mikäli asiakas ei maksukehotuksesta huolimatta maksa laskuaan 3
viikon kuluessa eräpäivästä on Puhtekilla oikeus poistaa Asiakkaan tiedot palvelimelta ja
lopettaa Asiakkaan palvelut. Palvelun lopettamisen jälkeen Asiakkaan palvelimella säilyttämiä
tietoja ei voida enää palauttaa.
Mikäli Asiakas ei maksa verkkotunnuksien uusimiseen liittyvää laskuaan hyvissä ajoin ennen
sen umpeutumista, ei Puhtekilla ole velvollisuutta uusia asiakkaan verkkotunnuksia.
Puhtekilla on oikeus muuttaa palvelun hintaa ja hintarakennetta. Muutokset voivat koskea
uusia tilauksia, nykyisiä tilauksia tai molempia. Hinnanmuutokset astuvat voimaan heti ja
uusia hintoja käytetään Asiakkaan seuraavan laskutusjakson laskutuksessa. Asiakkaalle
hinnanmuutoksista ilmoitetaan Puhtekin web-sivulla ja erillisellä sähköpostilla.
Hinnankorotuksen yhteydessä asiakkaalla on mahdollisuus irtisanoa palvelu.
6. Voimassaolo
Sopimuksen alkamispäivä on sama kuin palvelun aktivointipäivämäärä. Asiakas näkee palvelun
aktivointipäivämäärän kirjautumalla Puhtekin järjestelmään sekä erikseen lähetettävästä
sähköpostista. Sopimus on voimassa valitun laskutuskauden pituisissa jaksoissa. Jos Asiakas
ei halua jatkaa sopimusta on hänen irtisanottava sopimus vähintään kaksi viikkoa ennen seuraavan
jakson alkamista, muussa tapauksessa sopimus uusiutuu valitun laskutuskauden pituisena jaksona.
Osapuolilla on oikeus purkaa sopimus välittömästi, mikäli toinen osapuoli ei noudata sopimusta tai
sen ehtoja. Puhtek voi purkaa sopimuksen etenkin, jos asiakas on jättänyt laskunsa maksamatta 21
päivää laskun eräpäivästä lukien tai jos asiakas häiritsee tai ylikuormittaa Puhtekin
tietojärjestelmiä tai käyttää tietoverkkoa laittomaan tai hyvien tapojen vastaiseen toimintaan.
7. Sopimuksen siirtäminen
Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää ostamaansa palvelua kolmannelle osapuolelle ilman Puhtekin lupaa.
Puhtekilla on oikeus siirtää myymänsä palvelut kolmannelle osapuolelle.
8. Erimielisyydet
Tästä sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet käsitellään Toijalan käräjäoikeudessa.
|